Рейтинг

суботу, 9 квітня 2011 р.

Місячник для всіх


До міської ради надійшла заява обурених мешканців техпромівського мікрорайону, у якій вимагалося якнайшвидше вирішити питання розміщення смітника, бо "сміття розноситься вітром і собаками по всьому мікрорайону, де граються наші діти та присутній неприємний запах від відходів".
Скажемо так: її зміст, як, власне, і сама заява лежить у дещо іншій площині, аніж здається декому на перший погляд. А саме - не у виробничих, а у людських стосунках, налагодженні добросусідських взаємовідносин, організації самоуправління співмешканців. Можна скільки завгодно кивати на владу, яка, бачиш-но, не ходить за кожним віником і не підмітає, не ремонтує, не надає, і ще багато чого "не".... Влада справді не досконала, бо вона - частина цього суспільства. Але її основне завдання - організувати процес, виходячи із можливостей. Хіба не це було зроблено ще у 2008 році, коли тема сміття стала найактуальнішою? Потрібно подякувати за це і тодішньому складу депутатів, і міському голові, і керівництву ПП "Будпослуги", які разом узялися розв'язати цей клопіт. Відверто кажучи - прибирання та утилізація сміття, утримання сміттєзвалища у такому вигляді, як сьогодні, має багато недоліків. Усім їм є свої причини, які у багатьох випадках зводяться до банальної нестачі коштів. І жителям міста, перш ніж ставити вимогу про що б то не було, варто задати питання самому собі: а що зробив я особисто, чи заплатив за цю послугу? Частіше всього - ні, бо сміття - не електрика і не зв'язок, які за несплату відключать. Тут можна і обійтися або викинути у найближчий лісок. Проте приходить час, і терпець уривається. І це добре, що ініціатива у даному випадку пішла знизу. Бо "зверху" вже робилося немало, та складалося враження, що це потрібно самій владі. Інакше як можна трактувати спалення огорожі і знищення смітника, виготовленого ОПТМ для техпромівського мікрорайону по вулиці Промислова ще у 2009 році? Винуватців й досі не знайдено, хоча вони усім відомі -це ті самі жителі мікрорайону.
31 березня, на другий день після отримання заяви, із мешканцями мікрорайону зустрічалися заступники міського голови В.В. Колбасюк, С.В. Мельник, головний інженер ОПТМ О.М. Головенко, інженер ДП "Будпослуги-2" П.О. Козловець.
Не буду передавати змісту усього почутого і побаченого - більшість із озвученого лежить саме у тій площині, про яку йшлося на початку статті. Хоча декілька штрихів заслуговують на увагу. По-перше, на час зустрічі, сміття на звичайному місці не було - два причепи його вивезла Тепломережа, яка наводить лад у місті у рамках місячника по санітарній очистці Олевська. По-друге, у центрі мікрорайону обабіч спортивної площадки височіла піраміда із дров - напевно, "рідна сестра" тієї, що на протилежному боці міста. І, по-третє, у двох різних кутках площадки "сором'язливо" притулившись до дерев'яних альтанок, стояли знайомі урни із ледь помітним написом "Чисте місто". Не так давно ми наводили статистику, скільки урн було встановлено, скільки розбито та зникло. Отже, принаймні дві поміняли адресу, але все-таки приносять користь у іншому місці.
На тій зустрічі мешканцям було запропоновано декілька варіантів вирішення проблеми, у першу чергу ті, що вже випробувані часом: виставляти сміття у мішках або збудувати новий смітник у іншому місці. У обох варіантів виявилося майже порівну як прихильників, так і противників. Зійшлися на тому, що спочатку проведуть суботник по прибиранню території, тоді й договоряться.
На другій зустрічі, що відбулася 4 квітня, на охайному подвір'ї, де залишилася лише піраміда дров, єдиної думки ми так і не почули. Врешті-решт більшість дійшла згоди проекспериментувати впродовж квітня, виставляючи мішки двічі на місяць згідно графіку. Будемо сподіватися, що процес, який жителі ініціювали самі для себе, за допомогою влади, почне приносити свої результати і в інших питаннях благоустрою.
І на завершення - про замітку в газеті "Зорі над Убортю" № 13 за 01.04.2011 року під рубрикою "Відверто про наболіле". Перш за все хочеться порадіти за колег, які нарешті почали шукати і висвітлювати проблемні теми, принаймні, у Олевську. Як, сподіваюся, переконалися читачі, "відповідні служби" готові прийти на допомогу тим, хто спочатку не байдужий сам. І, нарешті, може у цьому контексті вирішиться доля колишнього ВП ЖКГ, відповідальність за яке повністю лежить на РДА? А районна рада разом із сільськими та селищними радами візьметься наводити лад у всіх навколишніх лісах та канавах? Місячник-бо триває...

За порушення правил треба відповідати


На засіданні виконкому міської ради 5 квітня було розглянуто 25 питань. Два відкладені у зв'язку з неявкою заявника, п'ять питань підготовлені і винесені на засідання виконкому Комісією з прав захисту дитини. Крім того, розглянуті традиційні питання, пов'язані зі зміною адрес, знесенням зелених насаджень, видачею дозволів на збір матеріалів попереднього погодження, а також на відключенням від централізованого теплопостачання тощо.
Розглянуто також подання начальника Олевського РВ УМВС Ю.В. Бовсуновського про порушення Правил торгівлі у місті. По даному питанню на засідання виконкому було запрошено 14 приватних підприємців, у чиїх закладах, як зазначено у поданні, відсутні таблички про заборону продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам до 18 років, а також письмові накази про відповідальність продавців за реалізацію тютюнових виробів та алкогольних напоїв. Як з'ясувалося, практично всі запрошені підприємці "забули" з початку року отримати в міській раді дозвіл на продовження діяльності торгової точки у 2011 році, а заодно й скласти угоду з ДП "Будпослуги-2" на вивіз сміття.
Оскільки запрошені не заперечували про наявність цих порушень, їм був наданий час до 15.00 години 6 квітня виправити недоліки. У зазначений час члени визначеної виконкомом комісії разом з редактором "Новин Олевська" відвідали усі зазначені у поданні торговельні заклади. У ході перевірки виявилося, що переважна більшість запрошених на виконком підприємців склала угоди з "Будпослугами-2" на вивіз сміття. Щодо табличок про заборону продажу спиртних напоїв і тютюнових-виробів неповнолітнім, а також наказів про відповідальність, то виявилося, що це окрема тема, до якої треба буде повертатися. У більшості власників торгових точок таблички про заборону знаходяться у різноманітних місцях, крім тих, де вони повинні бути, а саме - на видному місці. Щодо наказів про відповідальність продавців за продаж неповнолітнім алкогольних напоїв і тютюнових виробів, то навряд чи можна назвати серйозним документом такий, в якому не зазначено, як саме буде відповідати продавець, якщо порушить закон. Здивував членів комісії підприємець, який обурювався вимогами міської ради - "от вам візьми та й подай все зразу!". Так і хочеться звернутися до нього: "Шановний власнику магазинів! Та ви відкриватися не мали права до тих пір, поки у вас не були виготовлені необхідні таблички і не підготовлені усі документи, що стосуються вашого робочого колективу".
Стало ясно, що міській раді необхідно змінити вимоги до бажаючих займатися торгівлею і провести не тільки перевірку усіх торговельних закладів міста, але й навчити окремих підприємців складати необхідні документи.
Справедливим було тільки одне зауваження і стосується воно працівників РВ УМВС, до речі, з таким проханням міська рада вже зверталася до керівництва управління - залишати на місці перевірки протоколи. Тоді не буде обурень, а доведеться одразу відповідати за порушення закону.
Значну частину часу на виконкомі забрало обговорення ще одного болючого питання. До міської ради звернулося більше двадцяти громадян, які у минулому році здійснювали торгівлю на вулицях Привокзальна і Київська. З початком дії нового Податкового кодексу, виконкомом міської ради було прийнято рішення про заборону торгівлі на цих вулицях у зв'язку з тим, що у новій редакції документу відсутнє поняття "ринковий збір". Разом з тим, треба визнати, що вищевказаним рішенням були порушені права людей, яким не знаходиться місця на території Олевського кооперативного ринку для здійснення торгівлі, а торговельна діяльність є єдиним джерелом їхнього заробітку. У ході тривалого і гарячого обговорення члени виконкому дійшли висновку, що Правила торгівлі з лотків, затверджені тридцять першою сесією міської ради V скликання 20 квітня 2010 року, відповідають засадам державної регуляторної політики, і їх ніхто не відміняв. Тож торгівля у визначеному виконкомом місці може мати право на існування, і проблема повинна бути вирішена.

Звернення громадян - особливі питання

Для вирішення нагальних проблем в райдержадміністрації існує громадська приймальня, працюють телефони «гарячої» лінії, а крім того, керівництво району здійснює виїзні прийоми. Минулий тиждень не став виключенням.
Очільник району разом із начальниками відповідних служб завітали до Тепеницької та Руднє-Бистрянської територіальних громад, щоб особисто поспілкуватися з їх жителями.
Перший візит до Тепеницької громади відбувся за участі голів райдержадміністрації та районної ради А.В. Дяченка та М.А. Харченка.
Активна позиція керівника у питаннях розв’язання проблем громади є вирішальною. Завітавши до тепеницького сільського голови Володимира Кайдановича, ми в цьому впевнилися.

Будівлі, що є частиною інфраструктури села, охайні, відремонтовані, доглянуті, побілені паркани та бордюри. Деякі зауваження відносно відсутності пандусів для вільного доступу людей з обмеженими можливостями були зроблені власниками (орендарями) приватних торгівельних точок у центрі села. Звісно, що після довготривалої зими важко відразу за недовгий час привести в порядок прилеглі території, але процес впевнено розпочато. Питання благоустрою активно обговорювалося і на порядку денному сесії сільської ради.
Андрій Васильович разом з сільським головою завітали до місцевого ФАПу та дитсадка, що знаходиться під одним дахом.
Чистота, теплота, затишок: все в дитячому закладі на належному рівні. З дітьми відповідно до вимог проводиться навчально-виховна робота.
Медичний пункт, який було відремонтовано спільними зусиллями громади та згідно з програмою розвитку ООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду», теж справляє позитивне враження: все зроблено для того, щоб хворі люди змогли звернутися та отримати кваліфіковану допомогу. Постало питання про створення стоматологічного кабінету при ФАПі.
Ремонт підлоги та системи опалення чекає і будівля місцевого клубу – заклад вже багато років не опалювався і не ремонтувався. Однак роботи в цьому напрямку розпочато.
Єдине питання, яке хвилює жителів і потребує першочергової допомоги – впорядкування дороги від Олевська до Тепениці. Голова районної ради М.А. Харченко обговорив це питання з керівником Олевського ШБУ-42 Миколою Кравченком: вдалося досягти певних домовленостей.

СЕМІНАР НАРАДА З СІЛЬСЬКИМИ, СЕЛИЩНИМИ ГОЛОВАМИ


Семінар нарада з сільькими,селищними головамияку провів 25 березня голова райради М.А.Харченко, розпочалася із вступного слова голови РДА А.В. Дяченка, який, зокрема, подякував очільникам сільських, селищних, міської рад за активну допомогу у проведенні творчого звіту району в м.Житомир з нагоди 20-ої річниці Незалежності.
- Високою оцінкою концерту було те, що зал тричі вставав і аплодував олевчанам стоячи, - сказав Андрій Васильович. -"Браво'" звучало, напевно, після кожного номеру. Все робилося від душі, з великим бажанням, люди в залі навіть плакали, я відверто говорю. І губернатор області С.М.Рижук і вельмишановне журі щиро висловлювали слова подяки. І справді, концерт пройшов на високому рівні. Всі були молодці.
Зі змінами в законодавстві у зв'язку з набранням чинності Бюджетного кодексу України присутніх ознайомила начальник управління Державного казначейства в Олевському районі І.Л. Федорчук. Про стан забезпечення сільськими, селищними, міським головами виконання статті 77 Бюджетного кодексу України розповіла начальник фінансового управління райдержадміністрації Т.М.Козловець. Інформація в.о. начальника відділу статистики в Олевському район В О.Охремчук стосувалася організації ведення господарського обліку, а інформація начальника інспекції захисту рослин В.Ф.Наумовича – стану зберігання заборонених, непридатних та неопізнаних з простроченим терміном дії хімічних засобів захисту рослин в господарствах Олевського району.
Начальник служби у справах дітей РДА Г.В.Оврищук доповіла про роботу районної міжвідомчої робочої групи з перевірки умов утримання, навчання та виховання дітей в сім’ях опікунів, піклувальників, прийомних сім’ях, дитячому будинку сімейного типу, а також в сім’ях, які опинилися в складних життєвих обставинах, а заступник начальника УП та СЗН РДА Г.О. Венгловська – про виконання Указу Президента України щодо безперешкодного доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями до об’єктів інфраструктури району. Радник голови районної ради В.Н. Корнійчук ознайомила учасників семінару з проведенням районного конкурсу серед сільських, селищних, міської рад на найкращий санітарний стан та благоустрій територій. На запитання присутніх щодо довідок про членство в особистому селянському господарств відповідь надала головний спеціаліст юрист-консультант районного центру зайнятості І.В.Козачок.
Підсумки семінар-наради підбив голова районної ради М.А. Харченко.

Відкриття нового сезону

3 квітня відбулося відкриття великого футболу. Зголоднілі від справжнього поля футболісти, вперше за рік зібралися на ігровому майданчику на базі Олевської ЗОШ №3, щоб випробувати свої сили. У товариському матчі зійшлися дві найкращі команди минулого сезону «Штурм» (м.Олевськ) та «Партизан» (с.Сущани).
Передумовою цьому стала участь двох команд у Кубку області, перші ігри якого відбудуться вже найближчим часом. Варто зазначити, що за результатами жеребкування «Партизан» розпочне боротьбу з 1/16 фіналу, а «Штурм», за збігом обставин, з 1/8.
На товариську зустріч з’їхалася вся футбольна еліта міста та району, а також чимало глядачів. Навіть вельмишановні судді були у повному складі. Чемно привітавшись, футболісти почали пристосовуватися до нерівного та м’якого поля. Зважаючи на те, що майданчик в ЗОШ №3 поступається розмірами центральному стадіону, хлопцям грати було дещо важче.
З перших секунд команди почали серйозно помилятися, і вже на першій хвилині глядачі отримали насолоду від забитого голу. Автограф у воротах суперників залишив нападник «Партизану». Перша половина матчу, в більшості, яскравістю не вирізнялася, вдавалася в знаки відчутність ігрового досвіду.
Далі гра проходили веселіше, біля воріт кожної команди створювалися небезпечні моменти, хоча підводила реалізація. Обидві команди мали змогу забити, але фортуна цього разу була на боці «Партизану». Матч закінчився з рахунком 3:0 на користь гостей.

Прийом заявок для участі у футбольному турнірі на Кубок Житомирського губернатора Рижука

У Житомирській області буде проходити відкритий обласний турнір з міні-футболу на Кубок губернатора Житомирщини. Про це повідомили організатори турніру.
У турнірі беруть участь команди молодіжних, студентських організацій, факультетів ВУЗів (II – IV рівня акредитації), комерційних компаній та аматорські команди. В заявку команди можуть бути включені гравці віком від 16 (повинні досягнути 16-річного віку на дату початку турніру) і до 30 років.

Заявки подаються до 11 квітня 2011 року до відділів, управлінь сім’ї, молоді та спорту районних та міських рад або за адресою: м. Житомир, Новий бульвар, 4, оф. 8, тел.: 37-47-70.
Фінальна гра відбудеться 11 травня.

Гості приїдуть, і побачать...

Зважаючи на те, що футбольна команда Олевського району останні роки не приймає участь у Чемпіонаті області, можна сміливо стверджувати про неефективну роботу профільних відділів та серйозне недофінансування.
Але на фоні цих неприємних подій, цього річ, вперше в історії Олевського району, на Кубок області подали свої заявки відразу дві місцеві команди: «Штурм» та «Партизан». Зрозуміло, що фінансування команд, і участь і подібних чемпіонатах, по бюджету міста та району зовсім не вдарили. Справа в тому, що команди стримуються за рахунок спонсорської допомоги ти власної ініціативи. Постійним спонсором «Штурму» є ДП «Олевське лісове господарство», а «Партизану» - ВАТ «Олевське ШБУ-42». І це, в першу чергу, заслуга самих футболістів, котрі не покладаючи надії, боролися за виживання в жорсткому та корумпованому світі. Варто віддати належне і керівникам вище згаданих підприємств, котрі з розумінням віднеслися до проблем футболістів.
Вже незабаром, 17 квітня, на головному стадіоні міста «Колос», футболісти «Партизану» прийматимуть суперників з Романівського району ФК «Миропіль». І що ж ми їм покажемо?... Занедбаний та неприбраний стадіон?! Дуже прикро, що відповідальні за утримання спортивної арени чиновники, просто забули про свої обов’язки.
На сьогодні у жалюгідному стані перебувають сходинки, на бігових доріжках просто неба валяються пляшки та розбите скло. Перша трибуна взагалі залишилася без верхнього покриття, і як наслідок, глядачі позбавленні змоги сидіти. Крім цього, куди не глянь – сміття, а на стінах роздягальні – незрозумілі свіжі написи...
Претензій немає лише до футбольного поля, котре перебуває в більш-менш хорошому стані.
До прийому гостей залишилися лічені дні. Чи встигнуть підготувати майданчик, питання відкрите. Залишається сподіватися на небайдужих людей, котрі об’єднаються разом, і приберуть центральний стадіон міста.

Роботи поновилися...

З початку тижня поновилися роботи по вулиці Привокзальній. Нагадаємо, що в кінці листопада 2010 року робітники підрядного підприємства почали класти яскраву тротуарну бруківку на одній з найлюдніших вилиць міста. Планувалося повністю оновити вулицю до початку 2011, але через негоду, роботи довелося призупинити.
Сьогодні, зі значним потеплінням, працівники знову взялися за знаряддя праці для того, щоб покращити благоустрій нашого міста. Зважаючи, що об’єм роботи є великим, роботи триватимуть не один тиждень. Але зі слів самих робітників, якщо все йтиме добре, до Великодня об’єкт загального користування здадуть в експлуатацію.
Сьогодні, зі значним потеплінням, працівники знову взялися за знаряддя праці для того, щоб покращити благоустрій нашого міста. Зважаючи, що об’єм роботи є великим, роботи триватимуть не один тиждень. Але зі слів самих робітників, якщо все йтиме добре, до Великодня об’єкт загального користування здадуть в експлуатацію.

14 населених пунктів Житомирської області залишилися без світла

5 квітня 2011 року виконавчий комітет Олевської міської ради надав дозвіл на відкриття сезонної торгової точки в парку ім. Гагаріна.
За ініціативи одного з приватних підприємців, котрий орендував частину парку, в жителів та гостей міста з’явиться можливість на свіжому повітрі скуштувати смачного морозива, втамувати спрагу холодним соком чи бокалом розливного пива. Окрім цього, можна буде весело відпочити завітавши до тиру, і випробувати себе на влучність.
Як стало відомо, виконавчий комітет Олевської міської ради зобов’язав всіх осіб, котрі займаються підприємницькою діяльністю на територій паркової зони, слідкувати за дотриманням частоти.

Громада повинна стати активною. Звіт мера

Відповідно до законодавства щороку міські, селищні, сільські голови звітують перед громадами, і відбувається це, як правило, у березні. Міський голова A.B. Повар про свою діяльність з 2006 по 2010 рік звітував у листопаді минулого року. Навряд чи є необхідність говорити про результати роботи за один квартал, та все ж ми поцікавилися у Анатолія Васильовича про здобутки у 2011 році.
Кор. - Скажіть, будь ласка, Анатолію Васильовичу, над чим Ви і міська рада працюєте вданий час?
A.B. Повар - Намагаємося осмислити всі законодавчі нововведення і рахувати, з чим залишається працювати.
Кор. - І що виходить?
A.B. Повар - Поки що нічого доброго, хоча насправді курчат рахують восени. Ми осені чекати не будемо, а подивимось на результати першого кварталу: що вдалося нам заробити відповідно до нового Податкового кодексу і на що можна буде витратити зароблене.
Кор. - А на що плануєте?
A.B. Повар - Не планую взагалі, тому що вирішувати будуть депутати, і я їм не заздрю. Проблем багато, а грошей для їх вирішення все одно не вистачить.
Кор. - До речі, як працюється Вам з новим депутатським корпусом?
A.B. Повар - І в минулому, і теперішньому скликанні депутати -досвідчені люди, знають проблеми міста і щиро прагнуть їх вирішити. Варто зазначити, що серед депутатів шостого скликання набагато більше молодих людей, які, можливо, не мають певного досвіду, проте на окремі речі дивляться по-іншому, і з цим не можна не рахуватися. Крім того, теперішні депутати працюють набагато активніше, беруть участь у підготовці питань, самі доповідають на сесіях, самі готують висновки і рекомендації. Щоправда, у різних комісіях різна й активність, варто це відмітити.
Кор. - Як завжди, після зими "виповзають" на поверхню усі недоліки і великих, і малих міст: сміття, розбиті дороги...
A.B. Повар - Не продовжуйте, я добре розумію, що головна проблема - це все-таки дороги. Не зважаючи на те, що говоримо і пишемо ми про це багато, люди все одно не бажають рахуватися з реаліями і винними вважають тих, хто ближче.
У січні цього року була прийнята Постанова Кабінету Міністрів України № 52 "Про затвердження порядку та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах". Відповідно до цієї Постанови є чотири напрями спрямування коштів на ремонти доріг. Враховуючи наявність проектно-кошторисної документації, ми відповідаємо останньому, четвертому напряму, та й то, якщо на це буде милість керівництва обласних служб.
Міською радою був надісланий лист до райдержадміністрації та обласного управління житлово-комунального господарства щодо капітального ремонту вулиць Київської, Ковпака, Б. Хмельницького та Грабчака на загальну суму близько 2-х мільйонів гривень. Чи отримаємо ми ці кошти - невідомо.
Щодо вулиць Свято-Миколаївської і Промислової, по яких рухається важкий транзитний транспорт, то міською радою направлено лист начальнику служби автомобільних доріг в Житомирській області з проханням надати допомогу у ремонті цих вулиць, але відповіді до цих пір немає.
Ігнорування нашого звернення може закінчитися тим, що ми просто встановимо знак "ПРОЇЗД ЗАБОРОНЕНО" для такого транспорту і, можливо, тоді хтось почне вирішувати питання.
Кор. - А як щодо нових вулиць?
A.B. Повар - А можна я Вам задам зустрічне питання?
Кор. - Задавайте.
A.B. Повар - Назвіть мені хоч б декілька цифр по місцевому бюджету за будь-який період з 2006 по 2010 рік, що стосуються доріг.
Кор. - Зовсім недавно наша газета повідомляла, що у минулому році ШБУ-42 було виділено 230 тисяч гривень на ямковий ремонт.
A.B.Повар То, напевно, Ви пам'ятаєте й відповідь М.К. Кравченка з приводу якості ремонту за такі кошти?
Кор. - Тобто коштів на облаштування нових вулиць немає?
A.B. Повар - В даний час їх дійсно немає, але я пропоную подивитися на цю проблему з іншої сторони. Все частіше газета інформує городян про те, як реалізується проект "Сталий міський розвиток". Відбулося вже два тренінги, 12-13 квітня планується наступний. Крім того, у "Новинах Олевська" вже надрукуванні умови конкурсу проектних заявок на отримання гранту. Сума гранту - 60 тис.грн. Чи багато громадських організацій звернулися до міської ради з бажанням взяти участь у конкурсі і отримати грант - 60 тис. грн.?
Кор. - На жаль, ніхто.
A.B. Повар - А тепер згадайте, про що працівники міської ради інформували олевчан після навчального візиту до Польщі у грудні минулого року?
Кор. - Про те, що громадський рух повинен бути активним.
A.B. Повар - Правильно. Польща стала жити по-іншому, коли цього захотів кожен її житель. При цьому захотів кращого життя не тільки для себе особисто, а захотів жити у іншій країні. Крім того, у кожному місті, де ми побували, нам повідомили, що останні десять років усі питання, у тому числі питання благоустрою, вони вирішують за кошти ЄС.
Кор. - Нагадайте, будь ласка, нашим читачам, що потрібно зробити Олевську, щоб отримати таку нагоду?
A.B. Повар - Змінити своє ставлення до міста. Стати його господарем.
Кор. - Що конкретно потрібно зробити кожному жителю міста?
A.B. Повар - У даний час кожен мешканець Олевська від 18 років може і повинен взяти участь у розробці Стратегічного плану розвитку міста. У сьогоднішньому номері "Новин" Ви друкуєте Місію і Бачення, тобто яким є і яким повинен стати Олевськ через 10-15 років.
А перед цим друкувалася анкета - всього три запитання, на які повинні дати відповідь олевчани. Зрозуміло, що не всі візьмуть у цьому участь, але принаймні молоді люди, молоді сім'ї, які вже тут влаштувалися, і саме тут будуть рости їхні діти, просто зобов'язані взяти у цьому участь. Чому їм байдужа доля Олевська?
Кор. - Важко з Вами не погодитись. Дійсно, всі разом повинні захотіти змінити обличчя міста і спільно над цим працювати. А як зробити так, щоб люди зрозуміли і повірили, що дійсно за активної участі громадських організацій і взагалі громадського руху можна у найближчому майбутньому вирішувати проблеми доріг, водогону, озеленення, створення зон відпочинку та інші, за кошти ЄС?
A.B. Повар - Поїхати і подивитися на малі міста Польщі. При наявності Стратегічного плану розвитку міста, при стабільності і співпраці усіх гілок влади, це можуть бути кошти будь-якого інвестора. І це закон, який треба просто знати.
Кор. - Чи є ще якісь шляхи?
A.B. Повар - Шляхів може бути багато - було б бажання їх шукати. Сьогодні, наприклад, ми маємо історичну довідку Інституту археології НАН України про те, що Олевську більше 1300 років. Це означає, що у найближчий час ми можемо відсвяткувати нову, змінену дату народження нашого міста. А оскільки таких древніх міст на Україні не так вже й багато, то можна спробувати залучити кошти на державному рівні. Ми цим займаємось, щоправда, саме така робота не дуже помітна. А те, що Олевськ повинен стати привабливим у туристичному плані, здається, зрозуміло сьогодні багатьом.
Кор. - Що ми можемо показати туристам?
A.B. Повар - Крім тієї невеликої кількості об'єктів, які у нас є, планується завершити археологічні розкопки на Бабиній горі і здійснити там реконструкцію. Треба навести лад у єдиному існуючому у місті музеї і створити ще хоча б один новий. Звичайно, туристів приваблюють і різноманітні пам'ятники або цікаві місця для відпочинку. Депутати минулого скликання затвердили Програму розвитку об'єктів культури та зон відпочинку на території міста. Залишилось небагато - реалізувати цю Програму. І тут знову на перший план виходить проблема коштів, хоча в інших містах, в тому числі й у сусідів, у цьому напрямі активно працюють підприємці.
Кор. - А що, наші підприємці не допомагають місту?
A.B. Повар - Допомагають, за що я їм дуже вдячний. Розвиток підприємництва в Олевську не дуже влаштовує мене тільки в одному - у нас практично відсутній бізнес по наданню побутових послуг, а це, до речі, теж дуже важливо, якщо ми хочемо зробити Олевськ не тільки привабливим для туристів, але й комфортним для самих олевчан.
Кор. - Можливо, таким підприємцям варто піти назустріч і запропонувати якісь пільги?
A.B. Повар - Звичайно. Але треба, щоб вони були і, як мінімум, завітали до міської ради.
Кор. - Що найбільше турбує міську раду в даний момент?
A.B. Повар - Хочеться, щоб усі, хто живе і працює в Олевську, навели після зими лад на своїх присадибних ділянках, на підвідомчих територіях, на вулицях - триває місячник санітарної очистки міста. Скоро Великдень, і це велике свято треба зустріти не тільки з чистою душею, але й з довкіллям.
Кор. - Дякую за розмову.