Рейтинг

пʼятницю, 3 червня 2011 р.

ЗНО. Олевчани їдуть до Ємільчино

В Україні випускники 2 червня розпочали проходити тести Зовнішнього незалежного оцінювання. Цього року, більше 200 тисяч зареєстрованих будуть відповідати на тестові питання з української мови та літератури протягом двох днів.
Перевіряти свої знання на практиці олевські учні поїхали до сусіднього району, смт. Ємільчино. Разом з випускниками олевських шкіл до Ємільчино поїхав журналіст Олевського Інтернет-блогу http://dima-olevsk.blogspot.com.
Загалом, тестування розпочали в двох навчальних закладах без запізнень об 11.00, проте до роботи абітурієнти приступили близько 11-30. Пускати у пункти тестування почали з 10.10, а рівно в 10.45 двері зачинили, а сторонніх не впускали. Для виконання завдань абітурієнтам надали 3 години часу. Кожен міг вільно розпоряджатися своїм часом і виходити з приміщення лише після того, як здав зошит з тестами.

Слід зазначити, що перш ніж йти на іспити, потрібно ретельно перевірити всі необхідні документи. З собою потрібно взяти сертифікат, паспорт, запрошення - пропуск. Крім того: писати тести можна тільки чорними чорнилами. З собою дозволено принести і пляшку води, але тільки прозору.

Проте, не обійшлося без неприємностей. Близько 20 учнів не могли потрапити до навчальних закладів через запізнення або відсутність одного з документів. Ті, хто прийшов без паспорта був позбавлений права на входження в корпус, і тому зі сльозами на очах залишали територію школи. Інші, залишивши вдома запрошення-пропуск, мали шанс здавати ЗНО якщо їх родичі на протязі години довозили документ.
Як не дивно, не менш за учнів хвилювалися їх батьки. Мами зі сльозами на очах супроводжували своїх дітей, та встигли за неповних 3 години посивіти. Найбільше їх обурило те, що діти які живуть на півночі Олевщини, змушені власними силами добиратися до місця проходження тестування. Окрім того, разом з олевськими учнями тестування здавали і діти з Ємільчино, тому умови не надто рівні, мовляв «рідні стіни допомагають».

Через 30 хвилин із пункту тестування вийшов перший абітурієнт. Дівчина зізналася, що тестові завдання виконувала всі, а твір навіть не бралася писати. В числі тих, хто не писав твір, були й усі наступні учні, що виходили зі стін школи. Ми поцікавилися темою твору і перебігом подій в аудиторіях. На думку хлопців, тема «Зміни – найцікавіше в житті» є надто складною, тому вирішили не витрачати свій дорогоцінний час. Проте, присутні батьки та студенти не погодилися з думкою хлопців – тема дійсно легка та безмежна для роздумів.
Стосовно подальшої долі дітей, котрі сьогодні з різних причин не були допущені до тестування або взагалі не з’явилися, ми поцікавилися в інспекторів відділу освіти.
«Найбільш поширені випадки, коли абітурієнт просто забув вдома один із документів, а без них його не пустять. Тому доведеться звертатися в лікарню, робити довідку форми № 095/О, яка засвідчує, що абітурієнт не зміг приїхати через хворобу, а потім писати заяву і вже 29 червня їхати на тестування у Вінницю. На жаль, це єдине, що ми можемо запропонувати таким абітурієнтам, які все ж хочуть пройти тести цього року. Іншого законодавством просто не передбачено».

Роз'яснення Олевського ВДАІ стосовно ДТП

2 червня 2011 року в Олевській районній газеті ""Незалежна" з'явилося попереднє офіційне роз'яснення стосовно дорожньо-транспортної пригоди, котра 29 травня сталася в Олевську по вулиці Набережна.

За роз'ясненнями причин та обставин ДТП, журналісти газети "Незалежна" звернулися до в.о.начальника Олевського ВДАІ, інспектора з ОДР Олевського ВДАІ С.В.Пархомця, який сказав, що обставини ДТП з'ясовує відділ розслідування ДТП Житомирського слідчого управління МВД. Вини працівників ДАІ в ДТП він не вбачає, так як, на його думку, ніякого переслідування мотоциклістів і, тим більш, «підрізання» мотоцикла не було. Скоріш за все, хлопці, побачивши машину з інспекторами ДАІ, які в цей час патрулювали вулиці міста, злякалися і вирішили втекти, але на швидкості не впорались з управлінням мотоцикла. При цьому ні звукових, ні світлових сигналів інспектори ДАЇ не застосовували. Хлопці самі вчинили порушення правил дорожнього руху вже тим, що їхали вчотирьох на мотоциклі, розрахованого на 2-х чоловік, були без шоломів. Щодо того, чи знаходився водій мотоцикла у стані алкогольного сп'яніння стверджувати нічого не можна, бо результатів експертизи крові ще немає.

На завершення С.В.Пархомець сказав: «Я хочу висловити співчуття родині загиблого і запевнити, що ми зацікавлені у об'єктивному розслідуванні обставин ДТП - запрошуємо свідків, якщо такі є, прийти й дати свідчення.
Також я хочу звернутися до всіх власників мотоциклів, скутерів та мопедів, в першу чергу, молодих людей, з проханням дотримуватися правил дорожнього руху, не сідати за кермо без шоломів, а тим більш - напідпитку, щоб подібних трагічних випадків на дорогах більше не траплялось.»

ДАІ роз’яснила інспекторам, коли можна бити водіїв

Після низки конфліктів даїшників з водіями і скандальних відеороликів ДАІ випустила інструкцію для своїх співробітників. Документ для службового користування роз'яснює, як інспектори повинні поводитись у конфліктних ситуаціях, як реагувати на провокації і коли застосовувати проти водіїв силу.

Наприклад, відповідати на провокаційні питання пропонується такими фразами: "Поставлене Вами питання не стосується суті допущеного Вами правопорушення" і "Це питання не відноситься до моєї компетенції"...

Документ нагадує інспекторам, що немає причин забороняти водіям фотографувати і знімати їх на відео при виконанні службових обов’язків. В цьому випадку даїшник зобов'язаний не помічати камеру і говорити виключно про причину зупинки. Проте він може попередити: якщо зйомка створюватиме перешкоди в роботі, її необхідно зупинити. Водночас співробітникам ДАІ теж рекомендується знімати на камеру: якщо, приміром, водій при складанні протоколу не віддає документи і йде на конфлікт.

У такому разі даїшникам дозволяється застосовувати "заходи фізичної дії" і спецзасоби (гумові палиці, сльозогінний газ, наручники), оскільки випадок підпадає під 185 статтю Адмінкодексу про непокору вимогам міліції. Згідно з нею, водія можуть навіть заарештувати.

Детально прописані і затяжні конфлікти. Приміром, коли водій-порушник закрився в авто. Під наглядом двох свідків, відеокамер і після попередження про наслідки дозволяється застосувати силу. Потім блокується авто (ззаду і спереду) іншими машинами або блокираторами, складається протокол і викликаються оперативники.

За словами співробітника проекту "Дорожний патруль" Антона Лисенка, багато рекомендацій з точки зору законності - сумнівні. Приміром, за непередачу документів даїшнику водієві може загрожувати лише штраф від 425 до 850 гривень, але не арешт. Щодо запису дій інспектора на відео, то запис з салону не може завадити співробітникові ДАІ. "Якщо ж знімаєте на вулиці, то є вірогідність опинитись на шляхи його руху. У такому разі інспектор може розцінити дії як перешкоду роботі. Краще відійти на кілька кроків і оголосити, що не хочете заважати виконанню службових обов'язків"